Zeg het met een vaasje Amstel

Zeg het met een vaasje Amstel

Zeg het met een vaasje Amstel

Zeg het met een vaasje Amstel

Zeg het met een vaasje Amstel

BT website Keyvisual 1080 x 1105 Amstel

Exciting problem

Amstel is van oudsher een typisch ‘mannenmerk’. Maar wat is dat eigenlijk, tegenwoordig, een typisch mannenmerk? Een merk dat mannen begrijpt? Een merk dat mannen heel raak weet te typeren? Een merk dat mannen aan het lachen maakt?

Wij zeggen: een merk dat alle mannen aanspreekt. Dat mannen zichzelf laat herkennen - of juist laat lachen om anderen. En vooral: een merk dat al die mannen aanspoort tot actie.

In dit geval: actie in het café. Want Amstel wilde al die mannen ook weer eens aansporen een Amstel in de kroeg te genieten. Met het goudgerande Amstel vaasje als iconisch hoogtepunt.

Maar, in hemelsnaam, hoe doe je dat, allemaal tegelijk? Als dat geen exciting problem is - dan hebben wij een probleem.

BT website Videoposter 1920 x 1080 amstel
Play
Play
Actionable idea

We kwamen uit op een hele goeie tip, voor alle mannen: zeg het met een vaasje.

Waarbij dat ‘het’ duidde op het uiten van eventuele gevoelens. Een parodie, dat zeker, maar met een hoge actionability. Dus niet alleen een (TV) campagne waarin we mannen de welgemeende tip geven hun gevoelens in het vervolg met een vaasje (in de kroeg) te uiten, maar ook: een actie rondom een serie historische vaasjes. Want ook in vroeger jaren konden mannen het al beter met een vaasje zeggen. Dat bewezen we daarbij ook nog ‘ns met een serie video’s waarin je bijvoorbeeld kon zien hoe het uiten van emoties door mannen in het gabber tijdperk helemaal geen goed idee was.

Zeg het met een vaasje. Nu, toen, in de kroeg en - vooruit - met je mooie nieuwe glas ook gewoon thuis.

Amstel Kerst
BT website Videoposter 1920 x 1080 amstel 2
Play
Play
Amstel 20
Amstel90
Zeg het met een vaasje
Amstel 20
Amstel90
Zeg het met een vaasje