de kracht van een gezonde bodem Arla BIO

de kracht van een gezonde bodem Arla BIO

de kracht van een gezonde bodem Arla BIO

de kracht van een gezonde bodem Arla BIO

de kracht van een gezonde bodem Arla BIO

BT website Keyvisual 1080 x 1105 arla

In Duitsland voert zuivelcoöperatie Arla een biologisch assortiment onder de naam Arla BIO.

Biologische zuivel is in Duitsland veel langer dan in Nederland bekend bij een groot publiek. Daar is de uitleg van ‘geen kunstmatige kunstmest, geen pesticides, geen preventieve antibiotica’ voor biologische producten al sinds jaren de gangbare boodschap.

Arla is als progressief zuivelbedrijf vastbesloten om voorop te lopen in duurzaamheid. Vandaar dat zij als een van de eerste grote coöperaties voor haar BIO assortiment inzet op regeneratieve landbouw: een vernieuwende manier van boeren die veel verder gaat dan ‘geen schadelijke stoffen’. In de kern is het idee dat een gezonde bodem kan bijdragen aan de verbetering van het klimaat, omdat het in staat is CO2 op te slaan. Daarnaast draagt deze vorm van landbouw bij aan de verbetering van de biodiversiteit. De missie van Arla is om op alle Arla Bio boerderijen te werken aan deze bodemgezondheid.

Exciting Problem

Een nieuwe boodschap dus voor het Duitse publiek. Bio, maar dan beter. Tegelijkertijd is de claim van regeneratieve landbouw nu nog niet haalbaar. Het zal nog even duren voordat alle boerderijen zover zijn. Hoe leggen we op een simpele manier uit wat de ambitie is van Arla BIO. Zonder onze hand te overspelen. En zonder het publiek kwijt te raken met ingewikkelde technische uitleg?

Actionable Idea

De oplossing zat in de aandacht voor dit spectaculaire vermogen van de bodem om bij te dragen aan het oplossen van het klimaatprobleem. Onze bodem heeft eigenlijk superkracht. Door te werken aan de bodemgezondheid benutten we die kracht. Bodempower dus. Of in goed Duits ‘Bodenpower’

Een insteek die bij deze kritische doelgroep precies de goede snaar raakte.

BT website Videoposter 1920 x 1080 arla
Play
Play