Tussendoortjesvergelijker Ola
Tussendoortjesvergelijker Ola
Tussendoortjesvergelijker Ola
Tussendoortjesvergelijker Ola
Tussendoortjesvergelijker Ola
Exciting problem
IJsjes bevatten minder calorieën dan mensen denken. Dat is een onderzoeksfeit. Maar zodra je dat zegt, stuit je op fiks wat ongeloof. Iets dat zó lekker is, dat moet toch ongezond zijn? Ook al zo’n vervelend feit.
Kortom, de feiten spreken in ons voordeel, maar hoe vertel je ze op zo’n manier dat mensen het als goed nieuws ervaren, in plaats van twijfelachtigheden?
Het is al weer enige jaren geleden dat dit probleem ons bereikte, maar dat maakt het met terugwerkende kracht niet minder exciting.
Actionable idea
De opstap naar het idee: laten we een beetje uitzoomen. Als je ijsjes vergelijkt met ontbijt- eier- en andere koekjes, crackers, snacks of candybars dan ontdek je al snel dat het helemaal niet de caloriebommetjes zijn zoals vaak gedacht.
En dat ontdekken, daar zit ‘m de oplossing. Laat mensen het zelf ontdekken. Met de Ola Tussendoortjesvergelijker. Een simpele, recht-toe-recht-aan weergave van tussendoortjes (van lekker weinig tot best wel veel calorieën). Zo actionable als het maar kan: de basis voor een PR onderzoek, een app, TV en radiocommercials en honderdduizenden fysieke exemplaren voor iedereen die zichzelf zo vaak mogelijk wil herinneren aan de waarheid over tussendoortjes.
De rest is geschiedenis (daarom vind je deze casus ook in de categorie ‘classics’). De tussendoortjesvergelijker werd geadverteerd, verspreid en nog jarenlang aangevraagd door diëtisten, voedingskundige en natuurlijk: ijsliefhebbers. Want juist voor die mensen was die vergelijker één grote goed nieuws show. Met een glansrol voor het raketje, met z’n minder calorieën dan een mariakaakje.