Claim de oven Dr. Oetker

Claim de oven Dr. Oetker

Claim de oven Dr. Oetker

Claim de oven Dr. Oetker

Claim de oven Dr. Oetker

BT website Keyvisual 1080 x 1105 Claim de oven 2

Exciting problem

Adverteren rondom grote evenementen gaat er streng aan toe. Wist je bijvoorbeeld dat je wordt teruggefloten als je commercial inhaakt op een programma van de zender? Wij niet. En toch wilden we Nederland tijdens het EK voetbal er nog eens fijntjes op wijzen dat de pizza’s van Dr. Oetker superlekkerhandigsnelgenieten zijn. En dat zónder de beschikking te hebben over supermarktbudgetten of Virgil van Dijk en kornuiten.

BT website Videoposter 1920 x 1080 VAR
Play
Play
Actionable idea

Claim het VAR gebaar. Het VAR gebaar, voor veel mensen het teken van een irritant wachtmoment, zien wij liever als ‘oven-gebaar’. En dus een ideaal gebaar voor iets leukers dan een paar minuten wachten: het startschot om zo snel als Dumfel Demfries naar ClaimDeOven.nu te gaan om prachtige pizza prijzen te winnen. Zo werden de EK-scheidsrechters live onderdeel van een interactieve actie om Dr.Oetker pizza’s te promoten. Gevolg: een oververhitte internetserver (leuk gezegd, maar desondanks een waargebeurd verhaal) en heel veel engagement.

Het was even puzzelen, maar met hier en daar wat media-geschuif was good old ref Roelof Luinge op de juiste momenten te zien. De les? Een actionable idea is één ding, maar dan ben je pas op de middenlijn. Je kunt niet met een zwabbervoet scoren. Het is kuit aanspannen, de wreef naar beneden drukken en dan gemikt en verwoestend uithalen. Met een gerichte campagne op slimme momenten en plekken.

Phone Scheids copy

Resultaten

50000
keer de oven geclaimd
15000
unieke bezoekers op de campagne pagina
160
winnaars
500
verzonden pizza’s en 9 Grill Guru’s
4
doorgebrande internet servers
1
selfie met Roelof Luinge
Dr Oetker Claim de oven 2
Play
Play