Great to share, too tasty to do it fair Dr Oetker
Great to share, too tasty to do it fair Dr Oetker
Great to share, too tasty to do it fair Dr Oetker
Great to share, too tasty to do it fair Dr Oetker
Great to share, too tasty to do it fair Dr Oetker
Exciting problem
Hoe kan je een bestaand pizza merk onder de vlag van moedermerk Dr. Oetker op een onderscheidende manier herlanceren op de Scandinavische markt? Ok, deze Rustica pizza’s zijn wat groter en natuurlijk is hij lekker. Maar dat zijn die van marktleider Grandiosa ook!
Wij zochten het inzicht niet bij specifieke USP’s van het merk of product, maar wat er bij mensen speelt bij het eten in een sociale setting. Het blijkt dat bij dingen die net even wat lekkerder en uitnodigender zijn, mensen best willen delen, maar het wel moeilijker is om dat écht eerlijk te doen. De nachtmerrie is natuurlijk compleet als iemand zelfs ‘jouw’ laatste piece steelt.
Actionable idea
Het Actionable Idea voor Rustica hebben we verwoord als ‘The Guide to unfair sharing’. Want dat delen van deze pizza kan je gewoon niet eerlijk doen. Doug knows…..
Met dit idee gaat het merk de komende jaren een relativerende campagne (TTL) voeren en zo de doelgroep tip &v tricks aan te reiken. Het delen van pizza onder je vrienden is natuurlijk prima, als jij maar wel die laatste slice naar je toe kan trekken.
De pay off ‘Great to share, too tasty to do it fair’ geeft elke liefhebber een vrijbrief om op zoek te gaan naar de beste tactieken voor het beste resultaat. De eerste hoofdstukken in onze guide zijn ‘The Terrifying Steal’, ‘The Magic Thumb’, ‘The Slice in Disguise’, ‘The Plant’ en ‘The King’s Cut’. Enjoy and let the games begin!
Resultaten
Die kunnen we helaas nog niet delen aangezien de campagne pas net gestart is. Dat de potentie groot is, bleek wel uit de Kantar Link test. Die resultaten lagen ver boven benchmark!