RTL Nieuws Feiten mag je voelen
RTL Nieuws Feiten mag je voelen
RTL Nieuws Feiten mag je voelen
RTL Nieuws Feiten mag je voelen
RTL Nieuws Feiten mag je voelen
Exciting problem
Voor veel mensen was het nieuws kijken voorheen vaste prik: op vaste tijden voor de buis. Maar tegenwoordig kijken we steeds minder tv-uitzendingen en het content-aanbod is gigantisch. In de strijd om onze aandacht heeft het nieuws steeds meer concurrentie te verduren van andere bronnen die onze verwondering, woede, onbegrip, hoop, enthousiasme of verbazing oproepen. Van binge-waardige series tot de updates van je favo influencers. Daarnaast blijkt objectief nieuws voor veel mensen ook nog eens een stoffig imago te hebben. En hoe kan iets wat stoffig en saai is, nou concurreren met al die gave content?
Actionable idea
Wat al die concurrerende content goed doet, is dat het mensen raakt. Dat verwachten mensen niet van het nieuws. Nieuws is objectief en neutraal en door deze feitelijke kant voelt het alsof er voor emotie geen ruimte is. Maar RTL Nieuws weet wel beter. Nieuws gaat over mensen en doet dus zeker ook wat met mensen. Sterker nog, RTL Nieuws is ervan overtuigd dat als het niks met je doet, het ook geen nieuws is.
Deze visie, die de unieke combinatie van feiten en emotie combineert, vatten we samen in het actionable idea: “Feiten mag je voelen”. En daarmee geven we het nieuws ook echt iets om die concurrentie met andere aantrekkelijke content (die ook iets met je doet en die je voelt) aan te gaan.
“Feiten mag je voelen” fungeert als een uitnodiging. Naar de kijkers van het nieuws, de checkers van de app en de journalisten van RTL Nieuws zélf: als check over wat zij doen en hoe zij het nieuws brengen. Het maakt mensen nieuwsgierig, geeft ruimte aan alle emoties en blijft tegelijkertijd als afzender neutraal. Zo ontwikkelen we een campagne over de visie van RTL Nieuws op hoe goed nieuws zou moeten zijn. En laat dat nou gemaakt worden door RTL Nieuws!