De Nieuwjaarsduik Uit Blik Unox

De Nieuwjaarsduik Uit Blik Unox

De Nieuwjaarsduik Uit Blik Unox

De Nieuwjaarsduik Uit Blik Unox

De Nieuwjaarsduik Uit Blik Unox

BT website Keyvisual UNOX 1080 x 1105

Exciting problem

Soms zijn de exciting problems klip en klaar. Sluit je ogen en lees even lekker mee: We zaten in het eerste Coronajaar. Niks mocht. Niks ging door. Ook de Nieuwjaarsduik niet. Terwijl mensen meer dan ooit behoefte hadden aan een uitje en een frisse start. Hoe geven we Nederland toch die felbegeerde frisse start? Dan gaan je vingers toch jeuken?

Actionable Idea

De Unox Nieuwjaarsduik uit blik is een organisatorische tour de force van jewelste van heb ik jou daar, een optimistische noot in tijden waarin niks door ging en een PR klapper van het hoogste niveau. Maar boven alles: een iconisch Actionable Idea. Want met de Duik uit Blik wisten we het evenement zo in te vullen dat Nederland op 1 januari 2021 gewoon kon Unox Nieuwjaarsduiken. Gewoon een frisse start. Met Unox erwtensoep, met familie, met herkenbare Unox muts alleen nu door Corona in de verantwoorde veiligheid van eigen badkuip, balkon of achtertuin. Een prijswinnende case. Telt u even mee: 2x San award, 2x Esprix award, een Internationale SABRE pr award en zilveren Dutch Creativity Award.

Unox Krant V002
BT website Videoposter 1920 x 1080 Unox
Play
Play

Resultaten

+2 miljoen
Dat was de PR-waarde. Ruim twee keer zoveel als de meest succesvolle 'gewone' nieuwjaarsduik. Verspreid over 2652 on- en offline publicaties.
105.000
Unieke sitebezoekers
25.000
Blikken binnen 4 uur uitverkocht!
Prijzen
SABRE Award, Esprix Goud & Zilver, 2 SAN Accenten

2022

De Nieuwjaarsduik uit Blik
- wegens succes verlengd!

In oktober 2021 werd duidelijk: ook aankomende nieuwjaarsdag zit een traditionele duik er niet in. En wat doe je dan? Nog een Nieuwjaarsduik uit blik? Natuurlijk! Maar dan wel met een Unox twist: Onder het motto ‘wegens succes verlengd’ hebben we, speciaal voor deze reprise, het blik letterlijk verlengd. Waarmee de duik deze keer 25% langer zou duren. En dan heb je het al snel over zo’n 0,057 seconde langer. Per duik.

Maar liefst 50.000 blikken zeewater waren gratis beschikbaar voor al die mensen die dachten: Corona of geen Corona, op 1 januari moet er gedoken worden. En kan het niet in open water, dan maar in de achtertuin, op het balkon, of in de badkuip. In twee dagen waren alle blikken uitverkocht.

Ook deze editie van de Nieuwjaarsduik uit Blik haalde alle grote nieuwsplatforms. Positief nieuws was meer dan welkom. Want ondanks de Omikron golf kon er gewoon gedoken worden.

Slider image 4
Slider image 3
Slider image 2
Slider image 1
Slider image 4
Slider image 3
Slider image 2
Slider image 1

De Nieuwjaarsduik:
Al 20 jaar een actionable idea.

Actionable Ideas zetten merken in de doe stand. De Unox Nieuwjaarsduik is daar een klassiek voorbeeld van. De duik ontstond ooit vanuit de behoefte om de winter te claimen. We zijn inmiddels 20 jaar verder. De wereld is verandert, de rol die Unox daarin speelt ook. Unox wil een bijdrage leveren aan het vinden van (klein) geluk in het alledaagse. Daarbij spelen de vertrouwde producten van Unox een belangrijke rol, maar ook tradities als een Nieuwjaarsduik. De Nieuwjaarsduik uit Blik maakt die purpose super actionable. Met het idee hadden we niet alleen een prachtig verhaal naar PR, maar maakten we ook 25.000 Nederlanders gelukkig, Inspireerden we de rest van Nederland en voerden we via verschillende kanalen gedurende een maand actief campagne. Het succes van het blik was alles behalve een toevalstreffer. Het was bloed, zweet en zeewater!